Vær med til at løfte arrangementet til nye højder

Er du vild med at planlægge aktiviteter? Eller er du 100 m mester i laminering og logistik? Eller drømmer du om at lave den fedeste lounge for lederne eller det vildeste natløb eller noget helt helt andet? Så er du kommet til det rigtige sted! Vi har samlet alle de mange forskellige udvalg, som skal besættes – og vi mangler dig! Så meld dig til i dag og vær med til at løfte det fedeste tværkorpslige arrangement i Danmark!

 

 

 

 

Dagsløb

Du har lyst til at hjælpe med at planlægge og afvikle poster på dagsløbet. Dagsløbet er den største aktivitet i Tivoli med 2000 + deltagere. Posterne foregår alle I og omkring forlystelser i Tivoli og arbejdet foregår derfor fra november 2019 til september 2020 med løbende deadlines. Opgaven består både i at udvikle ideer til poster, samt gennemtænke materialer og overveje sikkerhed i forbindelse med posterne. Vi har andre udvalg som kan være behjælpelige med indkøb, transport, medarbejdere, grafik osv. Desuden vil der være folk i udvalget som har erfaring med at planlægge løbet fra tidligere år, og med sikkerhed Det vigtigste er derfor at du har mod på at hjælpe med at udvikle masser af nye og spændende aktiviteter.

Deltagerkontakt

Har du lyst til at står for den praktiske kommunikation fra arrangementet til deltagerne? Du vil være en del af et større udvalg som blandt andet står for at samle op på kommunikation fra de andre udvalg, koordinere deltagerbrev samt besvarer beskeder og mails. Udover dette står udvalget også for at drive infomationsteltet under arrangementet hvor deltagere kan henvende sig med spørgsmål. Arbejdet foregår løbende fra januar til september 2020.

Ekstern PR

Har du lyst til at være med til at fortælle resten af Danmark hvor seje FDF og spejdere i Tivoli Friheden er? Opgaven består i at håndtere pressekontakt og andre PR aktiviteter målrettet folk uden for de deltagene korps. Udover at sammensætte maillister og tage kontakt er en væsentlig del af opgaven produktion af tekst og andet indhold til brug for ekstern PR. Det meste af arbejdet ligger i august og september i 2020, selvom der vil være brug for lidt planlægning i foråret.

Formiddagsaktivitet søndag

Du har lyst til at hjælpe med at skabe en helt ny aktivitet søndag formiddag. Aktiviteten skal afvikles med meget få materialer og er for alle overnattende deltagere (dvs min 1000 mennesker!). Tidligere har den været afholdt ved den store scene i tivoli. Tidligere er flere forskellige ting prøvet af. Dog uden at formen for aktiviteten er fundet endegyldigt. Det vil sige at der er behov for at nogen skaber en kæmpe aktivitet helt fra bunden. Lyder det som noget for dig?

Arbejdet foregår nok hovedsageligt fra januar til september 2020, med løbende deadlines.

Foto og video

Har du lyst til at tage billeder eller video under arrangementet? Gode billeder og video er vigtigt, derfor har vi brug for et udvalg der står for billeder og video. Du bliver en del af en gruppe som tager billeder og video under arrangementet og umiddelbart derefter udgiver materialet på relevante medier. Arbejdet foregår hovedsageligt under arrangementet i september og i ugerne umiddelbart derefter.

Grafik

Har du lyst til at lave grafik til arrangementet? Grafik til et arrangement som FDF og Spejderne i Tivoli friheden er meget alsidigt og diverst. Der skal bruges alt fra brevpapir til plakater, og bannere. Arbejdet foregår løbende mellem november 2019 og juni 2020. 

Hjemmeside

Har du lyst til at lave hjemmeside? Vi skal både bruge folk der kan skrive tekst og folk med erfaring fra webdesign. Vores nuværende hjemmeside er lavet i wordpress og man behøver derfor ikke kunne begge dele. Arbejdet består i at holde hjemmesiden opdateret med information fra de forskellige arbejdsgrupper.

Intern PR i korps (skaffe deltagere)

Har du lyst til at gøre reklame for arrangementet internt i de forskellige korps og være med til at rekruttere deltagere til arrangementet. Opgaven består i at planlægge og udføre tiltag som gør reklame internt i de forskellige deltagene korps, det kunne for eksempel være indhold på sociale medier, produktion af små videoer, grafisk materiale etc. Praktisk information om arrangementet til deltagerne varetages af et separat udvalg for deltagerkontakt, som man derfor skal forvente en del samarbejde med. Denne opdeling betyder til gengæld også at dette udvalg kun laver indhold, der er altså ingen mailkorrespondancer eller Facebook beskeder gemt i opgaven. Arbejdet starter i november 2020 og slutter i september.

Klatring

Du har lyst til at planlægger klatreaktiviteter og stå for afviklingen af disse. Hvilke specifikke aktiviteter, samt hvornår og hvordan de passer ind i de to løb, planlægges i samarbejde med andre udvalg. Der er ligeledes masser af mulighed for hjælp og støtte til rekruttering af klatreinstruktører, planlægning af anden sikkerhed i forbindelse med aktiviteten, transport og logistik. Opgaven består således i at tænke og udføre spændende klatreaktiviteter. Det er desuden til diskussion om der skal klatres i træerne eller i forlystelser eller andre konstruktioner. Flere ting har været prøvet og det er op til dem der planlægger det. Arbejdet med at planlægge aktiviteterne foregår hovedsageligt fra januar til juni 2020. Aktiviteterne udføres i september 2020.

Lederaftenhygge

Har du lyst til at være med til at planlægge cafe og hygge for lederne om aftenen. Opgaven består I at planlægge og afvikle en ledercafeen af et par timers varighed lørdag aften under arrangementet. Hvad indholdet byder på udover tværkorpslig hygge er helt op til jer. Arbejdet med planlægning foregår omkring maj 2020 og afviklingen i september 2020. Eneste del af opgaven med en deadline, udover afviklingen i september, er at være med til at bestemme tid og sted for cafeen.

Logistik

Er du god til at holde overblik og lede og fordele arbejde? Lyder det sjovt at få lov at tænke transport og indkøb af materialer? Så er logistikudvalget nok noget for dig. Udvalget har to opgaver. Dels understøtter det de andre udvalg ved at hjælpe med indkøb og indleje af materialer samt fordeling af medarbejdere og postmandskab. Derudover står udvalget også for den store praktik som gør vi kan afvikle arrangementet i parken fx telte brandslukningsudstyr og lignende. Udvalget er en fælles koordinerende enhed som består af ansvarlige for hver deres område.

Læge

Er du uddannet læge? Så har vi brug for dig til at være tilstede under arrangementet og tage dig af eventuelle småskader og lignende. Vi står for at de praktiske rammer du beder om er i orden hvorfor arbejdet udelukkende er under weekenden hvor arrangementet foregår.

Læge

Er du uddannet læge? Så har vi brug for dig til at være tilstede under arrangementet og tage dig af eventuelle småskader og lignende. Vi står for at de praktiske rammer du beder om er i orden hvorfor arbejdet udelukkende er under weekenden hvor arrangementet foregår.

Medarbejder

Har du lyst til at støtte arrangementet uden at sidde med i et udvalg. Så meld dig som medarbejder. Hvis du melder dig som medarbejder vil vi tage kontakt til dig senere med tilbud om at hjælpe med udførsel før og under arrangementet. I månederne op til arrangementet afholdes forskellige arbejdsweekender hvor vi har brug for hjælp til store og små praktiske opgaver. Under arrangementet har vi ligeledes brug for masser af hænder. Ved du allerede nu at du gerne vil kontaktes om dette så meld dig her. Der vil løbende være mulighed for at melde sig som medarbejder på denne side.

Medarbejdermad og anden forplejning

Har du lyst til at sørge for at der er mad til medarbejderne under arrangementet? Arbejdet består i at sørg for at ca 60 medarbejdere og udvalg kan få noget at spise op til og efter arrangementet. Under arrangementet er opgaven primært stå for kaffe og kage til postmandskab og medarbejdere. Arbejdet ligger i august og september 2020.

Natløb

Har du lyst til at hjælpe med at planlægge natløbet i Tivoli? Natløbet er et stort løb for de større deltagere. Der kommer minimum 1000 deltagere, sikkert flere. Opgaven består i at udtænkte aktiviteterne til løbet og stå for afviklingen. Der er desuden masser af mulighed for at tænke rammerne for løbet. Der vil være en del samarbejde med andre udvalg, som kan hjælpe med alt fra tema til grafik, desuden vil der være en del hjælp ifht at få det praktiske til at lykkes med så mange deltagere. Det vigtigste er derfor at du har mod på at udvikle masser af nye og spændende aktiviteter. Arbejdet foregår fra november 2019 til september 2020, med løbende deadlines.

Overnatning

Har du lyst til at stå for planen for overnatningspladser i Tivoli Friheden. Arbejdet består i at have overblik over overnatningspladser både udendørs og indendørs, samt fordele hvem der sover hvor i et system som de deltageransvarlige kan kommunikere ud. Lave dokumentation af overnatningsforholdene i form af videoer, billeder og beskrivelser som kan lægges på hjemmesiden til kredse og grupper. Arbejdet foregår over foråret 2020. Man skal være god til regneark og til at kommunikere da der er et par andre arbejdsområder der skal inddrages for at få det hele til at gå op.

Pointsystem

Du har lyst til at hjælpe med at udvikle vores IT-system til håndtering af point og kø på dagen. Dette er en blanding af at bygge IT-systemet og stå for drift på dagen. Vi har erfaring med brug af IT-systemer fra de foregående år. Vores nuværende system har været brugt i både 2016 og 2018 og er skrevet i PHP og mySQL, og kan ses her: https://github.com/brianhauge/tivoli2018 Det indeholder både en webapp og en SMS gateway. Om det skal opdateres og bruges igen, eller om vi skal noget helt andet er op til udvalget. Arbejdet ligger primært i foråret 2020 hvor pointsystemet skal programmeres. Nogen fra udvalget skal desuden være til stede på dagen for at drifte systemet. Det er dog ikke et krav at alle kan det.

Scene

Har du lyst til at lave sceneteknik til FDF og Spejderne i Tivoli. Det kræver en del hænder og planlægning at få Tivoli Frihedens store scene til at være rammen for historien for vores arrangement. Er du glad for at bygge kulisser eller for at lave lys på en stor scene? Så er det her du skal melde dig. Henover foråret 2020 vil der være planlægning samt koordinering med udvalget der står for underholdning. Det meste af arbejdet for dette udvalg ligger nok i august og september 2020.

Senioraktiviteter

Har du lyst til at være med til at skabe en ekstra aktivitet for de ældste deltagere? Vi leder altid efter nye og bedre måder at få de ældste deltagere med på. Rammerne for dette udvalg er meget åbne, og det er helt op til udvalget hvad der skal arbejdes på. Det kan være man gerne vil lave ekstra nataktiviteter, måske et hyggeområde eller noget helt tredje. Arbejdet foregår fra januar til september 2020 med løbende deadlines. Dog er der mest travlt til start og slut.

Sikkerhed

Er du god til at tænke sikkerhed? Vores sikkerhedsudvalg står for at risikovurdere aktiviteter, lave nødplaner og alt det andet der skal til for at vi kan afvikle et sikkert arrangement. Arbejdet er jævnt fordelt fra januar til september 2020.

Udsmykning

Skal du være med til at vække arrangementets tema til live ude i parken? Har du lyst til at sammensætte/lave udklædning og bygge kulisser og temainstallationer? Udvalget for udsmykning sørger for at arrangementets tema kommer helt ud i selv de fjerneste afkroge af parken ved at stå for fysiske installationer og udklædning der vækker temaet til live. Opgaven består i at producere de ekstra ting som får dags- og nataktiviteter til at føles lidt mere specielle ved at gøre temaet levende for deltagerne. Vores dygtige temaudvalg har allerede lavet skitsen til et tema, opgaven er at få denne til at være tilstede i parken under de andre aktiviteter. Arbejdet består hovedsageligt i at designe og sammensætte fysiske konstruktioner til opsætning i parken og udklædning. Der er masser af hjælp at få fra praktiske medarbejdere på dagen til rent faktisk at få tingene sat op. Arbejdet består derfor hovedsagligt af design, produktion og sammensætning i foråret 2020 frem til september 2020.

Underholdning

Kan du lide at stå i et kostume på en scene? Har du lyst til at planlægge og udføre underholdning for mere end 2000 spejdere og FDF’ere? Underholdningsudvalget står for alt indhold på scenen. Både det der starter arrangementet, aftenunderholdningen, og det der runder af om søndagen. De arbejder tæt sammen med vores sceneudvalg som står for drift af scenen i Tivoli Friheden. Det er vores erfaring at det tager en del tid at integrerer underholdning i resten af arrangementet, desuden håber vi at karaktererne fra temaet kan bruges i forskellige teaser videoer og lignende inden arrangementet. Derfor er arbejdet fordelt mellem januar og september 2020. Foråret for udvalget i 2020 bliver dog stille og roligt med fokus på planlægningen, og hovedparten og arbejdet ligger i august og september.

Har du fundet et udvalg for dig? Så tilmeld dig her!